Vårt Manifest
Reklamen är överallt. Utan reklam stannar samhället som vi byggt det tillsammans. Och nästan alla vill ha den, men ingen uppskattar när den stör och irriterar. Den ska finnas när och där den är välkommen och kan tas emot av de som finner den meningsfull.
Just det är vårt jobb. Vi förenar avsändare med mottagare. Vi hittar kanalerna som skapar kontakter med rätt människor vid rätt tid. Vi skapar framgångsrik kommunikation och levererar mätbar nytta till krävande marknadsförare genom att finna de bästa lösningarna i en mediaindustri som blir alltmer komplex för var dag som går.
För precis alla våra kunder har valt oss! Och vi har valt dem. Till skillnad från de byråer som ingår i multinationella nätverk får vi inga uppdrag gratis. Vi förtjänar våra uppdragsgivare. Och det är vi stolta över.
Vi är alltså oberoende. Vi ägs av oss själva. Vi är entreprenörer och vi förstår entreprenörer. Våra grundare arbetar i företaget och allt detta gör oss annorlunda. Därför tvingas vi inte välja verktyg eller arbetssätt någon annan bestämt. Därför kan vi anpassa oss efter våra kunders behov. Därför kan vi välja de lösningar som passar bäst. Därför gör vi det lätt att skapa framgångsrik kommunikation.
Vi tackar alltså nej till kulturkrockar och byråkrati vi inte tror på. Vi är fria att skapa vår egen kultur utifrån vårt samhälles värderingar och vi kan därmed attrahera branschtalang som vill undvika hierarkiska och komplexa bolagsstrukturer. Därför kan vi erbjuda ett högt engagemang i varje enskilt uppdrag.
Vi heter Scream. Inte för att vi skriker, utan för att vi hörs. Och syns. Det handlar om en anpassning till framtiden och om att varje dag, varje timme, följa den allt snabbare utvecklingen. För i den digitala eran uppstår möjligheterna i realtid och den moderna media- rådgivaren blir lika mycket analytiker som kreatör.
Vår koncern heter Media Family. I familjen finns bolag som kompletterar och gör vårt gemensamma erbjudande bredare, djupare och spetsigare. All Out, Loudly, Hear och The Foundation. Tillsammans är vi bland de absolut största i Sverige. Det ger oss musklerna att investera för att kunna fortsätta växa. Och det ger oss resurser att fortsätta utveckla den kultur som gör våra värderingar relevanta för våra medarbetare på vår marknad.